Calon Bini

Assalamualaikum W.B.T

Hari ni hari last aku p klas kat kolej aku untuk sem ni. Lepas ni aku blik Perlih balik, sementara nak tunggu Hari Raya Haji. Bleh gak tlong2 semelih lembu. Haha. Kalo la aku reti nak semelih. By the way, sapa2 yang ada kat Perlih time Raya Haji ni dijemput mai umah aku raya kedua, family aku buat makan2 sket. Semua dijemput. Apa2 sila contact aku.

So sebelum aku p stesyen bas, aku rasa nak menulih sket, apa yang aku nmpak kat kolej aku ptg td. Td lpas abih last class untuk subjek 3D Modelling, biasa la p isi2 perut dulu apa yang ptut. Aku diet hari ni, makan nasik puteh setengah, dengan ayam masak kunyit. Aku bkan nak diet sgt, tp aku ni jenis makan x banyak, tkut x abih plak nnt. Baru2 ni aku kena tegoq ngan ayah aku, dia tnya “hang menuntut ilmu apa faqruddin, makan x penah habih. Simpan kat khadam ka?”. Hahahaha. Aku dah gelak2 dah. Aku xleh makan banyak, xtau pasai apa.

So time aku tgh mkan tu, ada la mmber aku sorang ni, terhegeh2 nak tangkap gambaq sorang awek ni. Smpai nak cover2 HP pakai badan aku. Aku pon dah pelik, apa la yang sakit sangat mmber aku ni? hahaha. Mintak nak bergambaq truih kat senang. Xyah nak sembunyi2 amek picture. Baru gentleman sket kan?

So aku pon teringin la nak tgok awek tu yang menarik perhatian mmber aku tu. Apa specialnya dia tu smpai terhegeh2 mmber aku nak amek gambaq? Skali imbas aku tgok, ok manis, bertudung. Dia dengan mmber dia sorang. Mmber dia x pakai tudung, takpa la benda dah biasa tgok. Untuk aku, seriously aku rasa takdak apa yang special pasai gadis bertudung tu. Snang cita, ‘not my type lah’. HAHAHAHA.

Ok then second time aku kalih tgok gadis tu, aku terkejut. Agak terkejut beruk gak la, tp tak la smpai aku transform jadi beruk ataupon berperangai ala2 beruk kat situ. Malu la orang tgok. Aku terkejut tgok pompuan yang bertudung tu dengan rilex dan tenang menyedut ROKOK. Ya that’s rite everyone, perempuan bertudung hisap rokok di khalayak ramai. Gila! 1st time aku tgok, maunya x terkejut. Kalo pompuan tak bertudung hisap rokok, aku mmg tak kisah g, tp meluat la gak. Tp ni pakai tudung, tutup aurat. Aku heran la, apa yang smpai jadi camtu?

Aku bukan buat fitnah, aku bkan kaki fitnah. Ada bukti, nnt mmber aku dah pass picture tu kat aku, aku tunjuk. Bkan niat aku nak memburukkan dia tu, tp orang kata buat crita, biaq ada bukti. Aku heran la, takkan dia xdak rasa malu langsung. Macam memburukkan orang yang bertudung hampa tau dak? Even kalo dia nak hisap rokok ka dadah skalipon, jangan la terang2 camtu. Kalo orang bkan Islam tgok, dah buruk nama Islam. Pakai tudung tp hisap rokok. Apa la nak jd.

Aku xsalahkan dia sbb hisap rokok, tp aku salahkan dia sbb pakai tudung. Tp kat sini kita dah bleh nmpak mentality kan? Laki hisap rokok orang buat tak tau, pompuan pon kalo tak pakai tdung and hisap rokok, orang rilex g. Tp kalo pakai tudung, orang kata. Sbb orang dah anggap kalo just dengan tutup aurat tu dah macam baik. Aku xmau buruk sangka kat dia, aku harap dia xdak la buat benda2 lain. And kalo dia ada terbaca blog aku, harap berenti la hisap rokok, at least berenti hisap depan orang ramai. Buruk orang tgok. X pasal2 kami dapat dosa free sebab mengumpat. Haha. Sorry ya cik adik, spontan terkeluaq kutukan2 tu td.

-Shafshar-

, ,

  1. #1 by Cacat on November 11, 2010 - 7:16 pm

    cacatnya pompuan ni.. hehehe

    • #2 by Shafshar on November 11, 2010 - 7:20 pm

      tak cacat, sakit sket ja.

Leave a Reply

