Songsang

Assalamualaikum W.B.T

Hari ni aku berhajat nak habihkan post aku awal sket, so malam aku bleh rilex. Aku bleh plih sama ada nak tdoq awai, kluaq minum di mana2 kedai mamak berhampiran ataupun melayani facebook.Cerita pasai kedai mamak, ada satu malam ni, aku lepak kedai mamak dekat area2 rumah sewa aku. Hajat hati tu nak buat asignment. So sementara aku tgh lpak ni, Aku ternampak la satu couple songsang ni.

Songsang bleh kita klasifikasikan kepada banyak. Ilmu songsang, kelahiran songsang, tidoq songsang, ajaran songsang dan macam2 lagi songsang yang ada. Songsang ni bermaksud berlainan dari yang biasa, ataupun fitrah. So kat kedai mamak tu, aku tgok ada sorang ni, skali tgok macam laki. Skali tgok macam pompuan pon ada. So aku xmau buruk sangka kat dia, aku pon buat xtau. Nak jadi cerita, dia dengan geng2 dia duduk la table sbelah table aku.

Time aku tgh buat asignment tu, aku nmpak la satu adegan aku rasa pelik skali. Budak pompuan yang nmpak cam laki tu disuap dengan manjanya oleh pompuan yang lain. Aduh, ni sudah kes berat ni. Takkan lesbian kot? Antara tanda2 kiamat dah dekat yang aku penah dengaq, akan jd kekeliruan antara jantina. Antara hadis Rasulullah pasai tanda hari kiamat dah dekat :

Lelaki akan meniru perilaku wanita; dan wanita akan meniru perilaku lelaki. (Allama Jalaluddin Suyuti, Durre-Mansoor)

Orang-orang akan menyenangi perbuatan homoseksual dan lesbian. (Al-Muttaqi al-Hindi, Muntakhab Kanzul Ummaal)

Yang aku peliknya, xdak segan silu depa ni tunjuk. Aku dah rasa meluat dah, mlas aku nak tgok lg. Kalo aku tgoq, marah plak depa, nnt mula la bersembang pasal hak masing2, kubur asing2. Malas aku nak bertekak. Masalahnya skarang, awat depa jd camtu? Dah kurang ka lelaki berkaliber untuk ambik jd pasangan hidup? Aku penah dengaq rintihan sorang pompuan lesbian kat satu laman sosial, dia kata dia jd lesbian sbab kena tipu dengan laki. Kat mana otak dia? Takkan dia tak penah dengaq kisah kaum nabi Lut Alaihissalam. Kaum yang mengadakan hubungan sejenis dan Allah balikkan bumi atas depa, sebagai azab.

Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: “Patutkah kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas”.

(Surah Al-Araf : 80 – 81)

Tu apa yang aku nmpak depan mata aku. Yang kita tak nmpak? Contohnya ada klab GAY kat ibukota KL ni. Sapa yang tau, tau la. Mana kerajaan untuk halang benda2 camni? Mana pihak berwajib? Fenomena Gay dengan lesbian ni dah jd macam normal, smpai depa ni secara terbuka dan xdak erti malu. Tak takut ka depa ni dengan azab Allah S.W.T?

Firman Allah;

(demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan oleh RasulNya). Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut Yang menghujani mereka Dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam,  sebagai limpah kurnia dari kami. Demikianlah Kami membalas orang-orang Yang bersyukur.  dan Demi sesungguhnya! Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa kami; Dalam pada itu, mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu.

(Surah Al-Qamar : 33-36)

 

Kepada sapa2 yang penah jd gay dan lesbian, ataupun meniru gaya jantina sebaliknya, balik la kat fitrah kita. Mintak la doa bnyak2 agar Allah ubah keinginan kita. Ada orang yang diuji dengan jiwa yang nak kat kaum sejenis. LAWAN! Jgan ikut nafsu. Jgan ikut hati. Cuba la elak untuk dressing meniru jantina berlawanan. Apa lagi kalo smpai nak ubah jantina suma, aduhh. Nauzubillah. Moga Allah ampunkan dosa kita semua.

-Shafshar-

 

Rujukan :

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=8479&Itemid=82

http://zai6973.blogspot.com/2009/07/kita-negara-islam-atau-sekadar-pada.html

 

 

, , ,

  1. Leave a comment

Leave a Reply

