Buta Seni

Assalamualaikum W.B.T.

Tiba2 aku rasa mcam terpanggil untuk tulih post ni. Sbb kalo aku tgok pon, aku punya blog agak “sunyi” dengan renda2 or picture2 yang best or rancak2. Blog aku hanya ada tulisan-tulisan-tulisan-tulisan dan tulisannn……… Kinda boring rite? Aku tau mesti akan ada readers yang akan kata blog aku ni bosan, tak cantik dan mcam2 lagi komen yang x sdap untuk didngaq. So aku nak bagitau, pasai apa blog aku hnya penuh dengan tulisan.

Ok, blog yang baguih ialah blog yang bg info kat pembaca. Blog yang baguih adalah blog yang selalu update untuk satisfy pembaca. Cuba bayang,misal kata aku ada seorang follower yang setia, and tiba2 aku dah lama x update blog. Sehari dia bukak, xdak something baru. Dia pon kata, “dia ada hal kot hari ni”. Hari kedua dia bkak lg blog aku, masih xdak apa2 perkembangan. “dia p camping or blik kg kot, x dan nak menulih,”. Masuk 5 hari, “internet dia kena potong kot”,. So agak2 lpas seminggu dia akan check lg ka aku punya blog? Dak dah rasanya. And aku dah hilang seorang pembaca yang setia. Apalah makna blogger kalo xdak org nak baca blog dia? Bek type kat notepad ataupon Microsoft Word, baca sendiri. Settle.

So aku rasa lg elok la aku slalu update blog aku dengan info2 yang aku tau dari buat blog cantek2, tp habuk pon xdak. Sama ja kalo sorang tu beli Lamborghini Gallardo, tp xdak enjin. Buang karan.

Sbb yang lain adalah sbb tema blog tu sndiri. Kalo mcam mmber aku ada buat blog pasai info2 yang best and lain dari yang lain, elok lah dia letak picture. Sbb manusia ni mmg suka tgok visual dari mmbaca. Tp blog aku ni lain, blog aku campuran topik2. Agama,Konspirasi, pandangan aku. So aku rasa suma benda2 xperlu nak ltak gmbaq. Kalo macam post aku yang baru2 ni, Dialog dengan syaitan. Xkan aku nak letak gambaq syaitan kat situ? Kalo hampa nak aku ltak bleh, tolong sorang p snap pic syaitan kat aku. Kalo dpat la. And kalo bab konspirasi, xkan aku nak ltak gambaq Dajjal? Tak logik plak. Xdak sapa lg antara kita yang penah tgok rupa Dajjal sebenaq.

Aku bkan sorang manusia yang minat untuk bergambaq2. Sbb dari “sesetengah” blog, selalunya pompuan, depa akan letak pic depa bersama dengan “best friends forever” depa, tp text ciput. No, bkan aku nak condemn, tp that’s the truth. Mau xmau kena telan. Aku tak letak gambaq aku sendiri dalam post aku, kecuali dkat profile aku shaja. Lagi satu sbb, adalah sbb aku ni bkan orang seni visual. Aku mmg x suka melukih, mewarna, bergmbaq, edit gambaq. And mata aku xpndai nak pilih warna. Setiap orang ada kelebihan dia masing2. Yang mana berseni, lawalah blog dia. Yang mana tak berseni, mcam nilah blog aku. Simple and Dull. Aku bkan macam adik aku, dia punya lukisan project Art and Design, mmg lawa. Pointer xlari 3.5 keatas tiap2 sem. Dpat buat fast track untuk degree tp dia xmau. Dia mmg org yang berseni. Tp aku bkan camtu. Aku x minat camtu. Aku lagi minat penulisan dari visual.

Shafshar.wordpress.com is my blog, and this is my way.”

-Shafshar-

  1. Leave a comment

Leave a Reply

