Mintak Maaf, Maher Zain

Assalamualaikum W.B.T

Ya, siapa yang x knal MAHER ZAIN sila angkat tangan? Bgus, xdak org nak angkat tangan sorang2 depan monitor kan? Bermakna semua kat sini kenal ngan penyanyi dari Lubnan ni. Seorang penynyi yang mempunyai “soul” dalam lagu-lagunya. Soul berunsurkan Islam. Dari lagu yang memuji Allah dan Rasul-Nya,sperti Thank You Allah dan Ya Nabi Salam Alaika,si Maher Zain ni produce plak lagu2 yang berunsurkan kemanusiaan dan perang. Dengaq la lagu InsyaAllah, Awaken. Dilebaqkan lg dengan lagu2 percintaan dalam Islam, For The Rest of My Life dengan Barakallah. Senang crita, lagu2 yang dibawak oleh Maher Zain ni sdap didengaq dan mudah dfahami mesejnya. Remaja2 skang ramai yang minat dia ni, smpailah makcik aku yang berumur 30an pon minat lagu dia.

Tapi hari ni, aku tetap nak mintak maaf kat Maher Zain. Sbb apa aku nak mintak maaf? Dia bukan knai aku pon kan? Haha. Aku nak mintak maaf sbb aku kurang stuju dengan salah satu lagu dia. Ya, aku kurang stuju, bkan tak stuju langsung. Mintak maaf kat semua yang minat kat Maher Zain.Aku kurang stuju dengan lagu PALESTINE WILL BE FREE. Yaa, lagu Palestine Will Be Free. Mesti ada yang pikiaq, “dia ni tak suka mesti sbb dia tak minat Maher Zain”. Come on, bkan sbb tu, aku dah minat Maher Zain ni dari awal tahun 2010 lg, sbb mmber aku promote lagu For The Rest Of My Life. So aku dah minat Maher Zain lagi lama dari sebahagian dari hampa.

Tp jngan pulak ada mulut2 sumbang kata, “Shaikh ni support Yahudi kot?”. Nauzubillah. Sampai mati pon aku tak akan sokong Yahudi Laknatullah ni. Bangsa yang xpernah knai erti bersyukur, bangsa yang bnyak dibagi kemewahan oleh Allah tp depa ni ingkar. Tgok saja zaman nabi Musa A.S, walaupon dah Allah selamatkan dari Firaun, depa tetap nak sembah berhala. Yahudi ni antara bangsa yang paling cekap berniaga. Tgok lah skarang ni, industry minyak depa control, malah Rothschild dengan Rockefeller adalah dua manusia paling kaya kat dunia ni. Asset depa ni dianggarkan 70 hingga 80% kekayaan dunia. Hebat kan? Tp Allah tu Maha Hebat, Maha Kaya. Walaupun sekaya mana 2 ekoq Yahudi ni, depa tetap akan ditimpa azab Allah, dunia dan Akhirat.

Okay balik pada topik asai, sbb apa ku tak stuju dengan lagu Palestin Will Be Free? Sbbnya Allah dah trunkan dalil, bhawa Baitul Maqdis tu adalah tanah bani Israel dan disitu depa akan dihancurkan.

Firman Allah :

“Dan Kami berfirman setelah itu kepada bani Israel, ‘Berdiamlah kalian di bumi ini(Palestin) dan apabila Kami datangkan janji akhir(Wa’dul Akhiroh), nescaya kami akan mendatangkan kalian dalam keadaan campur baur.” Al-Israa’ ayat 104.

Janji akhir tu adalah janji Allah untuk mengumpulkan bangsa Yahudi akhir zaman blik p Baitul Maqdis. Selepas jadinya peristiwa “Holocaust”, bangsa Yahudi mencadangkan agar mereka diberi negara di Baitul Maqdis. Depa mesti anggap tu adalah perancangan depa, tp sbnaqnya tu adalah perancangan Allah S.W.T. Jnji Allah tu benar, dan Allah Maha menunaikan janji. Kalau Allah dan janjikan azab, maka azablah yang ditimpakan-Nya.

Yahudi-yahudi di Israel meruntuhkan rumah2 orang awam di semenanjung Gaza untuk buat rumah supaya coloni2 Yahudi bleh balik ke Baitul Maqdis termasuk Yahudi Eropah, Yahudi Amerika, Yahudi Russia, Yahudi Arab dan Yahudi Asia. Untuk panggei suma geng2 Yahudi tu balik ke Baitul Maqdis, kerajaan Israel mewujudkan satu kempen, iaitu kempen 1Israel. Aik? Macam penah dengaq ja? Hahaha, aku xmau comment apa2 pasai tu. Dan bila semua rakyat2 Yahudi dah balik p Israel, depa mnunggu ketibaan besaq pemimpin depa. Manusia yang dipnjangkan umoq dia. Al-Masih Ad-Dajjal. Ya, Dajjal sebagai tanda2 besaq kiamat. Bab Dajjal ni plak aku akan cita nnt dalam entry2 aku yang lepas ni. Sbb pasai Dajjal ni, dia punya dalil banyak, and aku kena kaji btoi2 tkut jadinya salah paham yang bleh memesongkan. Tu nnt aku crita.

So bila semua umat Yahudi ni dah berkumpul di Baitul Maqdis, Allah akan menurunkan bala-Nya yang pedih untuk depa2 ni. Di bumi Palestine tu sndiri, bumi yang Allah bg kat depa. Ni la sbbnya aku kurang setuju bila Maher Zain buat lagu Palestine Will Be Free. Mintak maaf. Tp kalo dia buat lagu yang tajuknya PALESTINIAN(penduduk Palestine) WILL BE FREE, aku amat menyokong 100%. Haha. Eh, rasa macam nak menulis lagu plak. Ramai org minat, then kalo org tulis blog pasai aku, peminat2 aku mesti marah. Hahaha. Just Kiddin’.

-Shafshar-

Rujukan – Blog2 Konspirasi.

http://www.ibnuyaacob.com,

http://www.mistisfile.blogspot.com,

-Buku-buku tentang Akhir Zaman

, , , , , , , , , ,

  1. #1 by leesa on December 28, 2010 - 7:10 pm

    haha….
    erm,,i suggest u beli bku2 kluaran hijjaz…
    i pun dpat byak info mlalui bku2 kluaran hijjaz….

    • #2 by Shafshar on December 29, 2010 - 1:18 am

      Buku keluaran Hijjaz? insyaAllah, nnt I tgok balik.

  1. Maher Zain Agenda Yahudi? « Shafshar's

Leave a Reply

